Τέταρτη και τελευταία διεθνής συνάντηση στην Ελλάδα των εταίρων του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ226-227 Building a Learning Culture for the Digital World

logo

Building a Learning Culture for the Digital World

Στην Αθήνα και στους Αγίους Αναργύρους πραγματοποιήθηκε η τέταρτη και τελευταία διά ζώσης συνάντηση των εταίρων του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ226-227 Building a Learning Culture for the Digital World, το οποίο υλοποιεί το σχολείο μας σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διοίκηση Εκπαίδευσης Efeler Aϊδινίου (Τουρκία), τα πανεπιστήμια Adnan Menderes (Aϊδίνι-Tουρκία) και Onsekiz Mart (Τσανάκκαλε-Τουρκία), τα ινστιτούτα Eurocultura (Ιταλία) και Institut Saumurois de la Communication (Γαλλία). Η διήμερη συνάντηση πραγματοποιήθηκε στις 2 και τις 3 Φεβρουαρίου 2023 σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, όπου το Σχολείο μας φιλοξένησε τους 11 εκπροσώπους των συνεργαζόμενων οργανισμών. Από το Σχολείο μας συμμετείχαν την πρώτη ημέρα των εργασιών η κυρία Αικατερίνη Φωτίου και ο κύριος Νίκος Σιδέρης, ενώ τη δεύτερη οι καθηγητές-μέλη της παιδαγωγικής ομάδας του Erasmus+ Μάριος Σπάθης, Παναγιώτα Τσάγκαρη, Γεωργία Αθανασίου, Σοφία Τακαόγλου, Αλεξάνδρα Μελίστα, Βασιλική

Μπακέττα, καθώς και ο Διευθυντής του Σχολείου μας κύριος Δημήτρης Βασιλείου. Eπίσης, πήραν μέρος η Συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου στην οποία ανήκει η παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου μας κυρία Μάγδα Κοκαλιάρη και η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων κυρία Δήμητρα Στεργίου. Από την πλευρά του Δήμου Αγίων Αναργύρων παρευρέθηκε ο Αντιδήμαρχος Παιδείας κύριος Ευάγγελος Στάθης. Από τους εταίρους συμμετείχαν ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Efeler Αϊδινίου και ο αναπληρωτής του, δύο καθηγητές από τα συνεργαζόμενα τουρκικά πανεπιστήμια μαζί με υποψηφίους διδάκτορες, ένας καθηγητής Πληροφορικής από την τουρκική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και τέσσερις εκπρόσωποι από το γαλλικό και ιταλικό οργανισμό εκπαίδευσης ενηλίκων.

im site 1

Στη συνάντηση έγινε ανασκόπηση της πορείας του προγράμματος και συζητήθηκαν εκτενώς η πιλοτική εφαρμογή στην Ελλάδα και στη Γαλλία της σειράς μαθημάτων με θέμα τον πληροφοριακό εγγραμματισμό, καθώς και οι εργασίες που απομένουν για την ολοκλήρωσή του. Στο Σχολείο μας το πρόγραμμα εφαρμόστηκε πιλοτικά σε πάνω από 100 μαθητές και των τριών τάξεων. Στους επόμενους δύο με τρεις μήνες προγραμματίζεται η ανάρτηση στην  πλατφόρμα Moodle του μαθησιακού και διδακτικού υλικού (κειμένου, βίντεο, παρουσιάσεων, διαγραμμάτων, ασκήσεων, υπερσυνδέσμων), η ολοκλήρωση της εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα της σειράς μαθημάτων στα αγγλικά και στις γλώσσες των εταίρων, η έκδοση συνοδευτικού έντυπου εγχειριδίου σε μικρό αριθμό αντιτύπων στα ελληνικά και η τελική αξιολόγηση του προγράμματος.

im site 2

 Την τελευταία ημέρα της συνάντησης οι εταίροι φιλοξενήθηκαν στο Σχολείο και συναντήθηκαν με μεγάλη ομάδα μαθητών της Α’ και Β’ Λυκείου, οι οποίοι εντυπωσίασαν τους εταίρους για το ήθος, την ευχέρειά τους στις ξένες γλώσσες, τις γνώσεις και τις απόψεις τους. Οι μαθητές του Σχολείου είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήματα στους εταίρους σχετικά με το πρόγραμμα και το υλικό, τα προγράμματα Erasmus+ γενικότερα, και να εκθέσουν τους προβληματισμούς τους σχετικά με τα εκπαιδευτικά συστήματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, τις δυνατότητες κινητικότητας και τις σπουδές στο εξωτερικό. 

im site 3

Το Σχολείο μας τους επόμενους δύο μήνες προγραμματίζει δύο ενημερωτικά σεμινάρια που θα απευθύνονται σε καθηγητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της περιοχής μας, στα οποία θα παρουσιαστεί η πλατφόρμα και το υλικό και θα προταθούν τρόποι ενσωμάτωσης της σειράς μαθημάτων του πληροφοριακού εγγραμματισμού στο ισχύον αναλυτικό πρόγραμμα ή σε εξωδιδακτικές δραστηριότητες του σχολείου.

Τα περιεχόμενα του εγχειριδίου και της πλατφόρμας έχουν ως εξής:

Κεφ. 1: Διαδίκτυο (ιστορία, εξοπλισμός για την πρόσβαση στο διαδίκτυο, διευθύνσεις στο διαδίκτυο)

Κεφ. 2: Μηχανές αναζήτησης (ορισμός, μορφές, φίλτρα)

Κεφ. 3: Πρόσβαση στη διαδικτυακή πληροφορία, συγκέντρωση πληροφοριών, αναδιοργάνωση πληροφοριών και ηθική συγγραφής επιστημονικής εργασίας επί τη βάσει διαδικτυακών πηγών (αξιολόγηση πηγών, αναζήτηση σε ακαδημαϊκές πηγές, ανοιχτές ψηφιακές πηγές)

Κεφ. 4: Πνευματικά δικαιώματα στο διαδίκτυο και λογοκλοπή (ορισμοί, σύνταξη παραπομπών και αναφορών στον δημιουργό, μορφές πνευματικών δικαιωμάτων, ανοικτές πηγές για την εκπαίδευση)

Κεφ 5: Ασφάλεια του υπολογιστή και ασφάλεια στο διαδίκτυο (δίκτυα υπολογιστών, ιοί, worms, Trojans, spam, προστασία υπολογιστή, κυβερνοασφάλεια, κωδικοί και ασφάλεια κωδικών)

Κεφ. 6: Νομοθεσία σχετικά με τις τεχνολογίες της πληροφορίας (εγκλήματα στο διαδίκτυο, ιδιωτικότητα στο διαδίκτυο, ασφάλεια προσωπικών δεδομένων)

Ιστοσελίδα προγράμματος

www.bdwproject.eu

Διευθύνσεις προγράμματος στα κοινωνικά δίκτυα:

Facebook - @buildingdigitalworld

instagram - building.digital.world

  • Εμφανίσεις: 186