Αρχική
Συνεργασία σε έρευνα του ΕΚΠΑ «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Ανθρωπιστικές Επιστήμες στο σχολείο: Λογοτεχνία, Δημιουργική Γραφή, Slam Poetry και Περιβάλλον»
Ερευνητικό έργο «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Ανθρωπιστικές Επιστήμες στο σχολείο: Λογοτεχνία, Δημιουργική Γραφή, Slam Poetry και Περιβάλλον»
Βασική ιδέα και πρόθεση του τρέχοντος ερευνητικού έργου που επιτελείται από το Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ με θέμα «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Ανθρωπιστικές Επιστήμες στο σχολείο: Λογοτεχνία, Δημιουργική Γραφή, Slam Poetry και Περιβάλλον» είναι η διερεύνηση της πρόσθετης μαθησιακής αξίας και της δυναμικής που μπορεί να προκύψει από διδακτικούς σχεδιασμούς που προωθούν τη δημιουργική συνέργεια ανάμεσα σε περισσότερα από ένα διδακτικά αντικείμενα και πεδία, και πιο συγκεκριμένα ανάμεσα στη Λογοτεχνική και την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Η έρευνα εστιάζει στην ενσωμάτωση της slam poetry στη δημιουργική γραφή ως μαθησιακή διαδικασία τόσο σε επίπεδο συγγραφής όσο και σε επίπεδο εκτέλεσης (εκφραστική απαγγελία) με αφετηρία έμπνευσης, θέμα και προβληματική τη σύγχρονη περιβαλλοντική πραγματικότητα. Ανάμεσα στους στόχους είναι να διερευνηθεί αν η ποίηση και ειδικότερα η slam poetry μπορεί να αξιοποιηθεί ως εργαλείο στην εκπαίδευση για την ανάπτυξη σύνθετου περιβαλλοντικού γραμματισμού, όπως προβληματισμού, ελεύθερης προσωπικής έκφρασης ιδεών, αντίληψης και ενσυναίσθησης των μαθητών γύρω από τα σύγχρονα περιβαλλοντικά ζητήματα στην Ανθρωπόκαινη εποχή και ανάπτυξη της ενεργού συμμετοχή και δράσης τους για την επίτευξη αλλαγών με άξονα την αειφορία, καλλιεργώντας παράλληλα και τον λογοτεχνικό γραμματισμό. Η προτεινόμενη εκπαιδευτική παρέμβαση/έρευνα προσανατολίζεται να αξιοποιήσει και χτίσει πάνω στην λογοτεχνική-ποιητική παραγωγή σκέψης και δημιουργίας των μαθητών, εμπλέκοντάς τους μέσω αυτής με τρόπο ενεργητικό και βιωματικό στη μάθηση και στην κοινωνική αλληλεπίδραση-συμπερίληψη και ενδυναμώνοντας παράλληλα τη φωνή τους απέναντι στα σύγχρονα κοινωνικο-περιβαλλοντικά ζητήματα.
Η πρώτη φάση της εκπαιδευτικής παρέμβασης ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2023 και ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2024. Συμμετείχαν τα εξής σχολεία:
- Πρότυπο Σχολείο Αγίων Αναργύρων (6 τμήματα Α’ και Β’ Λυκείου, 170 μαθητές και 5 εκπαιδευτικοί). Εκπαιδευτικοί: Αλέξανδρος Μάλλιος, Κατερίνα Φωτίου, Γκλόρια Βιολάρη, Μαρία Φιλντίση, Κατερίνα Κανέλλου
- 1ο Γενικό Λύκειο Ραφήνας (15 μαθητές Α’ και Β’ Λυκείου και 1 εκπαιδευτικός). Εκπαιδευτικός: Κάντια Βαρέλα
- Πειραματικό Γυμνάσιο Χανίων (Όμιλος δημιουργικής γραφής & ρητορικής τέχνης, 20 μαθητές και 1 εκπαιδευτικός). Εκπαιδευτικός: Ελένη Φουντά
Τα σχολεία αυτά αποτέλεσαν τα ιδρυτικά μέλη ενός σχολικού Δικτύου με την επιστημονική καθοδήγηση και αρωγή του Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
Σύντομη περιγραφή της παρέμβασης: Οι μαθητές κάθε σχολείου σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς δημιούργησαν slam ποιήματα στο μάθημα της Λογοτεχνίας με την καθοδήγηση της Δρ. Ευαγγελίας Αραβανή (Σύμβουλος Καθηγήτρια «Δημιουργική Γραφή» στο Ε.Α.Π.) και της Καθηγήτριας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ Μαρίας Δασκολιά, στο πλαίσιο αρχών της slam poetry για την ανάδειξη και έκφραση προσωπικών προβληματισμών τους γύρω από τη σύγχρονη κοινωνικο-περιβαλλοντική πραγματικότητα. Πιο συγκεκριμένα, slam σημαίνει η «ομιλούσα λέξη», ο «στίχος που εκφέρεται επί σκηνής». Πρόκειται για ένα νέο είδος ποίησης, που «κατεβάζει» την ποίηση σε ένα άλλο κοινό, τη βγάζει από τη σκηνή της υψηλής τέχνης και τη μεταφέρει στον δρόμο και στα καφενεία, σε αίθουσες συναυλιών και νεανικά στέκια. Δεν πρόκειται για αυτοσχέδια ποιήματα, αλλά έχει ως στόχο να αιφνιδιάσει, να «ταρακουνήσει» εκείνον που το ακούει και το «βλέπει». Έτσι, οι ποιητές slammers/ μαθητές έγραψαν ποιήματα και στη συνέχεια τα παρουσίασαν ζωντανά, χρησιμοποιώντας στοιχεία περφόρμανς μπροστά σε κοινό, δηλαδή το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού κάθε σχολείου στο πλαίσιο ενός εσωτερικού διαγωνισμού.
Τα ποιήματα παρουσιάστηκαν προφορικά (όχι γραπτά) και ήταν πρωτότυπα. Είχε τεθεί το χρονικό όριο των 3 λεπτών στους μαθητές να παρουσιάσουν το ποίημά τους και ο στόχος ήταν να συνδυάσουν την ποιητική με την εκτελεστική τέχνη για να κερδίσουν το κοινό και να το ευαισθητοποιήσουν σχετικά με τα περιβαλλοντικά προβλήματα.
Η εκπαιδευτική παρέμβαση ακολούθησε τέσσερις φάσεις: (α) την εξοικείωση και ενημέρωση των εκπαιδευτικών γύρω από το project και τον από κοινού σχεδιασμό των δραστηριοτήτων που έκαναν με τους μαθητές τους, (β) τη διδακτική προετοιμασία των μαθητών με βάση τις σχεδιασμένες δραστηριότητες και τους στόχους του project, (γ) τη δημιουργική παραγωγή των slam ποιημάτων από τους μαθητές και (δ) τη συμμετοχή των ομάδων μαθητών σε σχετική διαγωνιστική εκδήλωση για την παρουσίαση των ποιημάτων τους.
Τέλος, τα πρώτα αποτελέσματα της εν εξελίξει έρευνας παρουσιάστηκαν σε δύο Συνέδρια. Συγκεκριμένα:
- 23rd European Conference on Literacy "Literacy for All: New Challenges, New Perspectives". Hellenic Association for Language and Literacy and Federation of European Literacy Associations. 24-26/06.2024. Chania, Crete, Greece.
- 6ο Διεθνές Συνέδριο Δημιουργικής Γραφής. Διιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Δημιουργική Γραφή», Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. 05-08/09/2024. Κοζάνη.
2023-24, δράσεις, κοινωνικές δράσεις, συνεργασίες, Δημοσιεύσεις, δράσεις μαθητών, έρευνα
- Εμφανίσεις: 64
Συνάντηση Γονέων - Διδασκόντων - Διεύθυνσης 2024
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Προτύπου ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων προσκαλεί τους γονείς και τους κηδεμόνες των μαθητών του σχολείου σε συνάντηση γνωριμίας και ενημέρωσης, σύμφωνα την ΥΑ79942/ΓΔ4/2019-αρ.30-παρ.4 και την πράξη 10/2024 του ΣΔ, με το παρακάτω πρόγραμμα:
Για τους γονείς-κηδεμόνες μαθητών Α΄ Λυκείου:
Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2024 και ώρα 18:30 στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Σχολείου, Κωνσταντινουπόλεως 255, 13562, Άγιοι Ανάργυροι.
Για τους γονείς-κηδεμόνες μαθητών Β΄ και Γ΄ Λυκείου:
Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2024 και ώρα 20:00 στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Σχολείου, Κωνσταντινουπόλεως 255, 13562, Άγιοι Ανάργυροι.
Στη συνάντηση θα παραβρεθεί και το ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.
Η παρουσία σας είναι απαραίτητη για τη γνωριμία με τους διδάσκοντες στο σχολείο, καθώς και για να υποβάλλετε τις ερωτήσεις σας και να ενημερωθείτε για θέματα λειτουργίας του σχολείου.
Για την πρόσβαση στο σχολείο: Πρόσβαση στο Πρότυπο ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων
Για το Σύλλογο Διδασκόντων,
Ο Διευθυντής
Σωτήριος Δ. Χασάπης.
Συμπληρώστε, εφόσον το επιθυμείτε για την καλύτερη οργάνωση της συζήτησης τα ερωτήματά σας: φόρμα καταγραφής ερωτημάτων/προτάσεων
- Εμφανίσεις: 333
Αποτελέσματα εξετάσεων για την πλήρωση μίας θέσης στη Β΄ λυκείου 2024-25
Το ΕΠ.Ε.Σ. του Προτύπου ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων επικυρώνει το αποτέλεσμα των εξετάσεων για μία θέση στη Β΄ λυκείου στο σχολικό έτος 2024-25 και αναρτά πίνακα σειράς κατάταξης:
α) Για εισακτέους/ες μαθητές/τριες:
Αριθμός Πρωτοκόλου |
Γλώσσα | Μαθηματικά | Σύνολο |
648 | 44 | 34 | 78 |
β) για επιλαχόντες/ούσες μαθητές/τριες, ο οποίος ισχύει έως την 20η Ιανουαρίοιυ του τρέχοντος διδακτικού έτους 2024-25:
Αριθμός Πρωτοκόλου |
Γλώσσα | Μαθηματικά | Σύνολο |
650 | 44 | 22 | 66 |
644 | 32 | 32 | 64 |
649 | 40 | 22 | 62 |
651 | 40 | 22 | 62 |
640 | 44 | 16 | 60 |
646 | 38 | 22 | 60 |
645 | 36 | 22 | 58 |
647 | 34 | 20 | 54 |
Συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες στη διαδικασία και καλή πρόοδο!
Οι γονείς ή ο/οι κηδεμόνας/ες ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια εισακτέου σε Π.Σ. μαθητή προβαίνουν, εφόσον το επιθυμούν, σε όλες εκείνες τις ενέργειες που απαιτούνται προκειμένου να γίνει η μετεγγραφή του μαθητή από το σχολείο που ήδη είναι εγγεγραμμένος στο Π.Σ. όπου έχει κριθεί εισακτέος, εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την επόμενη της ημέρας ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων της διαδικασίας.
εισαγωγικές εξετάσεις προτύπων σχολείων, 2024-25
- Εμφανίσεις: 348
Πλήρωση μίας θέσης στη Β΄λυκείου του Προτύπου ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων για το σχολικό έτος 2024-25
Το ΕΠΕΣ του Προτύπου ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων προκηρύσσει μία κενή θέση για τη Β΄ Λυκείου σχολικού έτους 2024-25. Για την πλήρωσή της, θα διεξαχθεί δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων στα γνωστικά πεδία της κατανόησης κειμένων της Ελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών, τη Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2024, ώρα 11:00 - 14:00 με ώρα προσέλευσης υποψηφίων 10:00. Οι εξετάσεις θα γίνουν στο χώρο του Σχολείου και η είσοδος των υποψηφίων θα γίνει από την πάροδο Λ.Κωνσταντινουπόλεως 255, 13562.
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ Υποβολής Αιτήσεων: μέχρι την Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2024 και ώρα 9.00 π.μ.
Η διάρκεια της εξέτασης είναι 180΄. Το σύνολο των ερωτήσεων είναι 50. Οι πρώτες 25 ερωτήσεις αφορούν την κατανόηση κειμένου της Ελληνικής Γλώσσας και οι επόμενες 25 τα Μαθηματικά. Όλες οι ερωτήσεις είναι πολλαπλής επιλογής. Σε κάθε ερώτηση δίνονται 4 πιθανές απαντήσεις, από τις οποίες οι υποψήφιοι/ες καλούνται να επιλέξουν τη σωστή.
Οι αιτήσεις συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής για την κάλυψη των κενών θέσεων μαθητών/τριών στα Πρότυπα Σχολεία κατατίθενται:
α) Με προσωπική παρουσία των δυο γονέων/κηδεμόνων, άλλως, η αίτηση συνοδεύεται από υπεύθυνη δήλωση του απόντος γονέα/κηδεμόνα ότι συναινεί στην συμμετοχή του τέκνου του στη διαδικασία με γνήσιο υπογραφής και προσκόμιση πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης, ή β) ηλεκτρονικά, στη διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της σχολικής μονάδας ενδιαφέροντος (
Οι γονείς/κηδεμόνες των ενδιαφερομένων μαθητών/τριών δικαιούνται να καταθέσουν αίτηση σε ένα (1) μόνο κατά περίπτωση Πρότυπο Γυμνάσιο ή Πρότυπο Λύκειο.
Στη διαδικασία επιλογής για την κάλυψη των κενών θέσεων μαθητών/τριών στα Πρότυπα Σχολεία δεν μπορούν να συμμετέχουν μαθητές που φοιτούν ήδη σε Πρότυπο Γυμνάσιο ή σε πρότυπο Λύκειο κατά περίπτωση.
Η συμμετοχή στη δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων επιτρέπεται ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής του/της μαθητή/τριας.
Οι υποψήφιοι μαθητές/τριες, κατά την ημερομηνία διενέργειας της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων, οφείλουν να προσκομίσουν αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο καθώς και το αποδεικτικό υποβολής της αίτησής τους τυπωμένο, που φέρει τον αριθμό πρωτοκόλλου αίτησης, για πλήρη ταυτοποίησή τους. Οι υποψήφιοι προσέρχονται στην οικεία σχολική μονάδα, μία ώρα πριν την έναρξη της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων.
Οι μαθητές/τριες κατά την είσοδο στην αίθουσα διενέργειας της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων, ταυτοποιούνται και σημειώνουν τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησης στο/στα φύλλο/α εξέτασης σε σημείο/α που τους υποδεικνύεται από τους επιτηρητές, καλύπτεται/ονται κατά την παράδοση του/τους και ανοίγουν μετά την ολοκλήρωση της βαθμολογίας.
Η επιλογή των θεμάτων, στα οποία εξετάζονται οι μαθητές/τριες, γίνεται με ευθύνη του ΕΠ.Ε.Σ., της οικείας ολικής μονάδας από επιτροπή που συστήνεται για το
σκοπό αυτό, μετά από εισήγηση του Συλλόγου Διδασκόντων. Τα θέματα και των εξεταζόμενων γνωστικών πεδίων έχουν την μορφή ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής και είναι είκοσι πέντε (25) στον αριθμό για κάθε γνωστικό πεδίο, οι οποίες συνοδεύονται από υλικό (κείμενα, ασκήσεις, κ.λπ.) που αξιοποιείται από τους υποψηφίους/ιες για να απαντήσουν.
Οι μαθητές/τριες εξετάζονται στα παραπάνω πεδία, στο πλαίσιο μιας ενιαίας δοκιμασίας διάρκειας εκατόν πενήντα λεπτών (150λ) για το Γυμνάσιο και εκατόν ογδόντα λεπτών (180λ) για το Λύκειο.
Τα γραπτά δοκίμια βαθμολογούνται εντός κλίμακας βαθμολόγησης από 0 έως 100 μόρια, όπου Άριστα είναι τα εκατό (100) μόρια. Σε κάθε ένα από τα εξεταζόμενα γνωστικά πεδία αποδίδονται πενήντα (50) μόρια. Σημειώνεται ότι, δεν προβλέπεται διαδικασία αναβαθμολόγησης.
Μετά την ολοκλήρωση της βαθμολογίας το ΕΠ.Ε.Σ. κυρώνει το αποτέλεσμα και γνωστοποιεί με σχετική ανακοίνωση στην ιστοσελίδα και τον πίνακα ανακοινώσεων
της σχολικής μονάδας: α) Πίνακα με σειρά κατάταξης των εισακτέων μαθητών/τριών, σύμφωνα με τη βαθμολογική τους επίδοση με αναφορά στον κωδικό της αίτησής τους και β) πίνακα με σειρά κατάταξης των επιλαχόντων/ουσών μαθητών/τριών, σύμφωνα με τη βαθμολογική τους επίδοση με αναφορά στον κωδικό της αίτησής τους, η ισχύς του οποίου παύει την 20η Ιανουαρίου του τρέχοντος σχολικού έτους. Σε περίπτωση ισοβαθμούντων/ουσών μαθητών/τριών, είτε πρόκειται για εισακτέους/ες, είτε για επιλαχόντες/ούσες μαθητές/τριες, η τελική σειρά κατάταξής τους καθορίζεται με κλήρωση, οποία πραγματοποιείται με ευθύνη του ΕΠ.Ε.Σ. του Σχολείου παρουσία και των ενδιαφερομένων γονέων/κηδεμόνων.
Εξέταση μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: Ως υποψήφιοι/ες με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ορίζονται οι μαθητές/τριες που αναφέρονται στο κεφάλαιο Ε της υπό στοιχεία 22010/Δ6/24-2-2023 απόφασης της Υπουργού και Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ρυθμίσεις θεμάτων σχετικά με την εισαγωγή μαθητών σε Πρότυπα Σχολεία, Πειραματικά Σχολεία και Εκκλησιαστικά Σχολεία» (Β’ 1062), στην οποία καθορίζεται και ο τρόπος εξέτασης των παραπάνω μαθητών/τριών καθώς και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που θα πρέπει να προσκομιστούν στην σχολική μονάδα.
Οι γονείς/κηδεμόνες των επιτυχόντων μαθητών/τριών στην περίπτωση της κάλυψης των κενών με τη συμπληρωματική διαδικασία οι γονείς/κηδεμόνες των επιτυχόντων/ουσών μαθητών/τριών σε Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. οφείλουν να δηλώσουν ότι δέχονται ή αρνούνται τη σχετικήθέση στο Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. με υπεύθυνη δήλωσή τους μέσασε δύο (2) εργάσιμες ημέρες μετά την γνωστοποίηση των κυρωμένων πινάκων στην ιστοσελίδα της οικείαςσχολικής μονάδας. Σε περίπτωση που παρέλθει άπρακτη η παραπάνω προθεσμία χωρίς να κατατεθεί σχετική υπεύθυνη δήλωση από τους γονείς/κηδεμόνες του/τηςμαθητή/τριας, τότε αυτή θεωρείται ότι είναι αρνητικήκαι η θέση θεωρείται κενή.
εισαγωγικές εξετάσεις προτύπων σχολείων, 2024-25
- Εμφανίσεις: 1209