Η Δημόσια Τηλεόραση στο σχολείο μας...

Μέσω των Ομίλων Αριστείας και Δημιουργικότητας που λειτουργούν στο σχολείο μας (12 την τρέχουσα σχολική χρονιά 2023-24), οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να ανακαλύψουν τα ταλέντα τους, να αναπτύξουν τις ιδιαίτερες δυνατότητές τους και να έρθουν σε επαφή με δραστηριότητες, οι οποίες, γενικότερα, θα συμβάλλουν, αφενός στην ολόπλευρη ανάπτυξή τους, αφετέρου στη συγκρότηση ενός θετικού οράματος για το μέλλον.

Με τη συμμετοχή μαθητών του Ομίλου Οικονομικών της συναδέλφου Σοφίας Τακάογλου ΠΕ80 και με την ευκαιρία της διάκρισης του σχολείου μας στο διαγωνισμό Young business talents, η εκπομπή Ένθετο Παιδείας, με τη δημοσιογράφο Ελίνα Κολυβά, μας επισκέφτηκε και κατέγραψε τη δραστηριότητα, μέσω των εμπειριών των συμμετεχόντων.

https://www.ertnews.gr/eidiseis/ellada/entheto-paideia-piso-sto-sxoleio-30-xronia-meta/

 

170120241.jpg

 

2023-24, Τακάογλου, Δημοσιεύσεις

  • Εμφανίσεις: 199

Όμιλοι 2023 - 24

Οι όμιλοι Αριστείας και δημιουργικότητας που λειτουργούν για το σχολικό έτος 2023-2024 είναι οι εξής:

ΟΜΙΛΟΣ 1: Πάρτε Τον Λόγο!,  Γεωργία Αθανασίου, ΠΕ02 Φιλόλογος
ΟΜΙΛΟΣ 2:  Φίλοι της Φυσικής, Ιωάννης Βαρβιτσιώτης, ΠΕ04.01 Φυσικός 
ΟΜΙΛΟΣ 3: O Μαγικός Κόσμος της Βιολογίας και της Χημείας: Ανακαλύπτοντας την Ομορφιά της Επιστήμης, Γκανές Ιωάννης, ΠΕ85, Χημικός Μηχανικός & Αριστέα Κλειδή, ΠΕ04.04 Βιολόγος
ΟΜΙΛΟΣ 4: Όμιλος Μπριτζ, Βασιλική Μπακέττα, ΠΕ03 Μαθηματικός
ΟΜΙΛΟΣ 5: αΠΛΑΑ - Level up, Νικόλαος Σιδέρης, ΠΕ86 Πληροφορικής
ΟΜΙΛΟΣ 6: Φωτογραφία: Η τέχνη του ασπρόμαυρου, Μάριος Σπάθης, ΠΕ03 Μαθηματικός
ΟΜΙΛΟΣ 7: Όμιλος Μαθηματικών και Μαθηματικών Διαγωνισμών ΠΛΑΑ, Σωτήριος Χασάπης, ΠΕ03 Μαθηματικός Πληροφορίες: qrplaamath202324
ΟΜΙΛΟΣ 8: Προσεγγίζοντας τη Φυσική με πειράματα, Παναγιώτα Τσάγκαρη, ΠΕ04.01, Φυσικός
ΟΜΙΛΟΣ 9: Οργάνωση Σχολικής Βιβλιοθήκης, Μαρία Μηλιώτη, ΠΕ01, Θεολόγος
ΟΜΙΛΟΣ 10: Θεωρία και εφαρμογές της Οικονομικής Επιστήμης, Σοφία Τακάογλου, ΠΕ80, Οικονομολόγος
ΟΜΙΛΟΣ 11: Διερευνώντας το σύγχρονο επαγγελματικό τοπίο, Αικατερίνη Κανέλλου, ΠΕ02, Φιλόλογος
ΟΜΙΛΟΣ 12: Θεατρικός Όμιλος, Θεατρική Παράσταση – Τίτλος: «Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα», Αικατερίνη Φωτίου, ΠΕ02, Φιλόλογος

 

2023-24, μαθητές, όμιλοι

2023-24

  • Εμφανίσεις: 535

eTwinning Enigmath

 

 

 etwinning    enigmath

Το Ευρωπαϊκό eTwinning project με τίτλο «EnigMath» εκπονήθηκε στα πλαίσια του Ομίλου «Γρίφος, ένα παιχνίδι σκέψης» από μαθητές της Α και Β Λυκείου του Προτύπου ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων. Το έργο υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το IES de Beade (Λύκειο της Ισπανίας).

Σύντομη περιγραφή του προγράμματος

Η ιδέα του έργου ήταν να εφαρμόσουμε τεχνικές παιχνιδιοποίησης στα Μαθηματικά, χρησιμοποιώντας μαθηματικούς γρίφους για να εισαγάγουμε ή να εμβαθύνουμε στις μαθηματικές έννοιες και διαδικασίες του προγράμματος σπουδών μας, κάνοντας τους μαθητές μας να σχεδιάζουν και να λύνουν προβλήματα που θα προταθούν αργότερα στους συμμαθητές τους. Χρησιμοποιήθηκε η μεθοδολογία της συνεργατικής μάθησης, καθώς οι μαθητές εργάστηκαν τόσο σε εθνικές όσο και σε διεθνείς ομάδες.

Στόχοι του προγράμματος

ü  Οι μαθητές να εργάζονται συνεργατικά στην επίλυση προβλημάτων, εφαρμόζοντας διαφορετικές προσεγγίσεις και τεχνικές

ü  Βελτίωση των δεξιοτήτων των μαθητών στις ΤΠΕ, χρήση εργαλείων ανάλυσης και διάχυσης

ü  Να βελτιώσουμε την ευρωπαϊκή συνείδηση ​​των μαθητών μας, κατανοώντας την κουλτούρα και τον πολιτισμό των άλλων χωρών, ενισχύοντας την κριτική σκέψη και την ισότιμη συμμετοχή των μαθητών

ü  Βελτίωση της γλωσσικής ικανότητας στη μητρική γλώσσα και στις ξένες γλώσσες, προωθώντας τη γλωσσική πολυμορφία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ενισχύοντας την αξία των τοπικών γλωσσών

ü  Να βελτιώσει τις ικανότητες των μαθητών στα Μαθηματικά, την Τεχνολογία, τη Λογική σκέψη και την Επικοινωνία.

Συνεργασία μεταξύ μαθητών και σχολείων & Δράσεις του προγράμματος

Η συνεργασία ξεπερνά τα όρια της επικοινωνίας. Καθ' όλη τη διάρκεια του έργου, και οι δύο εταίροι είχαν μια εποικοδομητική επικοινωνία και συνεργάστηκαν στον λεπτομερή σχεδιασμό όλων των δραστηριοτήτων και τη μεθοδολογία τους. Συναποφάσισαν τις βασικές δεξιότητες (key competences) που προσδοκούσε το έργο να αναπτύξει και τις μεθόδους αξιολόγησης (κοινή ρούμπρικα αξιολόγησης).

Οι μαθητές εργάστηκαν ομαδικά στις περισσότερες από τις δραστηριότητες.

Αρχικά, για να γνωρίσουν τις πόλεις των εταίρων, οι μαθητές δημιούργησαν και εργάστηκαν πάνω σε έναν κοινό διαδικτυακό χάρτη, σημειώνοντας σημεία ενδιαφέροντος και προκαλώντας τους μαθητές της άλλης χώρας να μαντέψουν το σημείο και να βρουν πληροφορίες για αυτό.

https://school->education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/enigmath/twinspace/pages/learn-about-our-partner-city

Οι μαθητές από κάθε χώρα έφτιαξαν μια παρουσίαση για το σχολείο τους.

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε την παρουσίαση του δικού μας σχολείου.

PRESENTATION of our school (genial.ly)

Presenting our schools | ESEP (europa.eu)

Το λογότυπο του έργου έγινε επίσης συνεργατικά, αξιοποιώντας τις ιδέες όλων των μαθητών και από τις δύο χώρες.

https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/enigmath/twinspace/pages/project-logo

Στην πρώτη μαθηματική πρόκληση, οι εθνικές ομάδες επέλεξαν προκλήσεις/προβλήματα που έπρεπε να επιλυθούν από τις ομάδες της άλλης χώρας και στη συνέχεια να αξιολογήσουν τις απαντήσεις. Η ρουμπρίκα για την αξιολόγηση σχεδιάστηκε επίσης από μαθητές, με τη βοήθεια των καθηγητών.

https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/enigmath/twinspace/pages/groups-and-instructions-1st-challenge

Στους παρακάτω συνδέσμους ενδεικτικά μπορείτε να βρείτε προβλήματα που τέθηκαν από τις ομάδες του σχολείου μας.

Group1_Greece | ESEP (europa.eu)

Group2_Greece | ESEP (europa.eu)

Group3_Greece | ESEP (europa.eu)

Group4_Greece | ESEP (europa.eu)

Group5_Greece | ESEP (europa.eu)

Group6_Greece | ESEP (europa.eu)

Στη δεύτερη μαθηματική πρόκληση, οι ομάδες αποτελούνταν από μαθητές και των δύο χωρών (διεθνείς ομάδες). Κάθε ομάδα συμφώνησε σε μια πρόκληση που στη συνέχεια έπρεπε να επιλυθεί από άλλη διεθνή ομάδα.

Second math challenges | ESEP (europa.eu)

Οι μαθητές γνώρισαν πολλά ψηφιακά εργαλεία και επέλεξαν από κοινού (μέσω ψηφοφορίας) εκείνα που θα αποτύπωναν καλλίτερα τη δουλειά τους.

https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/enigmath/twinspace/pages/vote-your-favourite-tool-ebook

Στους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε να δείτε το ψηφιακό βιβλίο (ελληνική & αγγλική έκδοση) σε μορφή παρουσίασης που συνδιαμόρφωσαν όλοι οι μαθητές του προγράμματος και από τις δύο χώρες. Το ψηφιακό βιβλίο υπάρχει και στην ισπανική γλώσσα.

https://www.canva.com/design/DAFiisfIoTA/d7fjp0Ra-d0VoatHMXK60w/view?utm_content=DAFiisfIoTA&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink

https://school-education.ec.europa.eu/es/etwinning/projects/enigmath/twinspace/pages/ebook-all-proposed-challenges

Τέλος, φωτογραφικό υλικό από τους μαθητές μας εν ώρα εργασίας μπορείτε να δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο.

Photo galleries | ESEP (europa.eu)

  • Εμφανίσεις: 521

Όμιλος "Γρίφος, ένα παιχνίδι σκέψης"

Με τον όμιλο αυτό οι μαθητές έρχονται σε επαφή με προβλήματα - γρίφους που εμφανίζονται από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα και κάποιες φορές απλά πλαισίωναν ένα μύθο, ενώ κάποιες άλλες φορές ταλαιπώρησαν τις επιστημονικές κοινότητες για χρόνια. Η ιδέα ενός γρίφου είναι σχεδόν πάντα συναρπαστική για ένα μαθητή, καθώς έχει επικρατήσει η αντίληψη ότι η επίλυσή του συνδέεται άμεσα με κάποιες ιδιαίτερες δεξιότητες της σκέψης. Είναι όντως έτσι ή απλά είναι ένα παιχνίδι που υπακούει στους κανόνες της λογικής και των μαθηματικών;

 

Στα πλαίσια του e-twinning project «EnigMath» οι μαθητές δημιούργησαν:

  • Παρουσίαση του σχολείου μας 

PRESENTATION of our school (genial.ly)

  • Ψηφιακό βιβλίο με γρίφους 

https://www.canva.com/design/DAFiisfIoTA/d7fjp0Ra-d0VoatHMXK60w/view?utm_content=DAFiisfIoTA&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink

 

  • Εμφανίσεις: 430

Όμιλος ''Πρώτες Βοήθειες''

ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ, πράξη ευαισθησίας και ανθρωπιάς, καλοσύνης, ανιδιοτέλειας και αίσθησης καθήκοντος. Απλές, εύκολες και γρήγορες ενέργειες που μπορεί να εφαρμόσει οποιοσδήποτε, οπουδήποτε, για να σώσει την ζωή ενός συνανθρώπου από βέβαιο θάνατο ή να αντιμετωπίσει έναν τραυματισμό ή να ανακουφίσει από τον πόνο. Οι πρώτες βοήθειες στοχεύουν στο πολυτιμότερο αγαθό της ανθρώπινης κοινωνίας· την ανθρώπινη ζωή.

Με τον όμιλο αυτό προσδοκούμε, σε συνεργασία με τον φιλανθρωπικό μη κερδοσκοπικό οργαγισμό Kids-save-Lives, την εισαγωγή στην εκπαίδευση πρώτων αποκρινομένων σε καταστάσεις απειλητικές για την ζωή, την καλλιέργεια  κοινωνικών  δεξιοτήτων και συνεργασίας με την συμμετοχή  τους σε ομάδες και την ανάπτυξη και καλλιέργεια του πνεύματος αλληλεγγύης και του εθελοντισμού. Παράλληλα η διάδραση με τους μαθητές θα ενθαρρύνει την υιοθέτηση   καλών πρακτικών αγωγής υγείας και ποιότητας  ζωής (αποφυγή καπνίσματος και αλκοόλ, σωστή διατροφή, κ.α. )   που αποτελούν αναγκαιότητα  και  στόχο του σημερινού σχολείου.

 

  • Εμφανίσεις: 386